tisdag 22 maj 2012

Tales from outer suburbia - Shaun Tan



do you remember the water buffalo at the end of our street?
or the deep-sea diver we found near the underpass?
do you know why dogs bark in the middle of the night?

Både i form av bilder och text åker vi på en resa genom mysterierna i förorten.

Alltid efter att jag har läst någonting av Shaun Tan(de tre jag nu läst) förundras jag över frågan: hur man kan komma på något sådant här?

För det första är det helt underbara magnifika bilder och illustrationer. Jag älskar hans "sätt". Man bara: wow!

Nr. 2. Berättelserna, storyn. Jag bara: Va? Det kan vara konstiga, underliga, sjuka grejer som händer eller är, men det fungerar och jag köper det. Men samtidigt är det så självklart. Jag förstår inte hur han har kommit på idéerna till det här. Jättebra.

Underbart. Läs!

Kolla också in Shaun Tans andra böcker bl.a. Ankomsten och Det röda trädet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar