måndag 14 maj 2012

Y: The Last Man vol.5 - Ring of Truth

En väldigt tjock och viktig volym av Y: The Last Man. Det har gått två år sedan Yorick, Ampersand och de andra påbörjade sin resa över USA. Nu har de äntligen kommit fram till Dr. Manns labb i San Fransisco. Här lyckas även många av de som jagar dem komma ikapp.

I den här långa volymen börjar det komma fram lite svar. Oväntade men fascinerande och intressant svar. Som vanligt är det aningen konstigt på ett underbart sätt. I takt med att serien fortsätter och vi får reda på allt mer, får vi också reda på mer om dessa människor som är med. Saker som tidigare inte varit helt solklart blir nu aningen ljusare. Själv blir jag jätte konspiratorisk när jag läser det här. Men det tror jag lite är grejen. Jag är inte alltid helt övertygad om saker och ting som händer, det tror jag är något som boken har byggt upp.

Y är faktiskt en riktigt bra serie. Den har den här underliggande basala handlingen med att alla män har dött som är seriös och ett allvarligt ämne. Undergången är nära liksom. Men den är inte bara dyster och undergångsaktig, utan även väldigt rolig. Rolig utveckling i handlingen, sköna kommentarer och scener. Jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar