torsdag 5 april 2012

Bye bye One Tree Hill!


Och där var det över. Sista avsnittet av One Tree Hill är sett. Det har gått tio år sedan det första avsnittet sändes och nu sitter vi här.(Herregud, 10 år, jag var typ nio år när det börjades sändas.) Och det har hänt en hel del. Från de första säsongerna när de gick i High School och det var massor av rivalitet mellan de två bröderna Scott, och Dan pressade Nathan. Då var Coach Durham, Karen och Keith fortfarande med i leken. Lucas bytte tjej stup i kvarten, asså man växlade mellan Brooke och Peyton. Och de hängde på River Court. Sedan gick åren.



Haley blir på körd, Lucas får en hjärtattack, Peyton får en stalker, folk åker på turné, spelar basket matcher, skadas, älskas, dödad, hatas. De lämnar Tree Hill men kommer tillbaka så småningom, för det är Tree Hill som är deras hem. De växer upp, gifter sig, startar företag, skaffar barn och lever vidare. Nya överraskningar dyker hela tiden upp längs vägen. Största delen av karaktärerna bryter på ett eller annat sätt lagen någongång, i stort sett, för att hantera problem och annat.



Jag tycker att One Tree Hill har varit en bra serie. Dock har den tappat en hel del av det som gjort den riktigt bra under de senare säsongerna. Och det har lett fram till denna dag ett bra tag. Men jag tycker att det är en bra drama serie. Spännande, rolig, trevlig och mycket annat och den håller en medel kvalitet, och vi gillar karaktärerna det är främst därför den har pågått som länge som den faktiskt har gjort. Jag har velat veta vad som kommer att hända med dessa karaktärer så det är därför jag har fortsatt att titta. Men jag tycker att de fick ett bra avslut på det hela i detta sista avsnitt. De knöt ihop säcken fint med U2s låt One Tree Hill och Gavin DeGraws I Don't Want to Be.




Jag tror att man någon gång kanske får ta att kolla på hela serien igen. Suck, men inte än på ett tag. Man kan ju hoppas på att någon skapar en ny bra serie efter att de lagt ner den här!

Bye bye One Tree Hill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar