måndag 16 april 2012

Buffy: Predators And Prey - Joss Whedon

Buffy The Vampire Slayer: Predators And Prey
Säsong 8, volym 5, issue 21-25
Joss Whedon m.fl.


Harmony is back. Hon startar en reality tv-show, där alla Slayers blir utpekade som de onda. Samtidigt försöker man med hjälp av katt-vampyr- gossedjur döda alla slayers och ta över världen. Faith och Giles fortsätter sitt samarbete för att hjälpa slayers.

Det här var nog en av de sämre Buffy böckerna. Det kändes mest som om att det hände en massa spridda saker som kanske/ kanske inte har någon betydelse. Aningen besviken faktiskt. Hoppas på bättre forsättning. Dessa nummer har inte en handling som intresserar och då blir det tråkigt, även fast det är världen bästa Buffy. Jag tycker också det var svårt att följa med i text rutorna, typ vem det var som tänkte eller tyckte. Så nej, här måste det förbättras!

Jag kanske är helt ute och cyklar på det här men jag tycker att Buffy och de andra var ännu mindre lika sig själva i dessa nummer. Men det jag tänker är att de aldrig faktiskt har sett ut som sig själva i graphic novel serien, bara att det är något jag har fått för mig. Nu när jag läste den här boken var det ibland så att jag faktiskt var tveksam på vilka karaktärer som det skulle föreställa. Vilket är väldigt dåligt. Problemet är att jag liksom inte heller har tillgång till de första böckerna för tillfället så jag kan inte kolla om de faktiskt varit lika någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar