fredag 18 augusti 2017

The Flash s.3

In this spinoff of The CW's popular series Arrow, scientist Barry Allen is exposed to radiation from a particle accelerator. Combined with a mix of chemicals, Barry gains the ability to move at super-speed and dedicates his life to solving mysteries, fighting criminals... and determining who killed his mother. (beskrivning lånad från cdon)

Läs om säsong 1 här och säsong 2 här!

Säsongen börjar med Flashpoint då Barry förändrar tidslinjen, och sedan handlar resten av säsongen mycket om konsekvenserna av Flashpoint. Jag kommer ihåg att jag var riktigt taggad inför säsongspremiären, då jag verkligen hoppades att vi skulle få se en radikalt mycket mörkare värld som utspelade sig i Flashpoint. Men inte blev det så och jag är ganska besviken på grund av det. Det var nästan bara det första avsnittet som faktiskt utspelade sig där i den världen. Säkerligen på grund av rättighetsfrågan och liknande kunde de antagligen inte genomföra en riktig ”Flashpoint” och allt vad det innebär. För mer info om Flashpoint så kan ni se den här animerade filmen: The Flashpoint Paradox. Här hade man för övrigt haft en ypperlig chans att eventuellt introducera nya karaktärer i serien. Exempelvis Aquaman eller Wonder Woman. Men det hände inte heller.  


Resten av säsongen tycker jag inte är direkt spännande. Tyvärr. Det är bara samma sak om och om igen. Dessutom vet vi typ att vissa saker inte kan hända för då finns det ingen serie kvar i stort sett. Därav kändes själva handlingen över säsongen ganska meningslös. Så just nu är jag inte direkt taggad inför nästa säsong. Hoppas verkligen att de första avsnitten i nästa säsong kan komma med något bra! Hoppet lever men jag är högst skeptisk.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar