fredag 24 juni 2016

Ant-Man

Marvel Studios introducerar den nyaste medlemmen i the Avengers: Marvels Ant-Man. Scott Lang får möjligheten att krympa i storlek och samtidigt öka i styrka, och måste tillsammans med Dr. Hank Pym skydda hemligheten bakom tekniken i det här actionfyllda äventyret! (beskrivning lånad från cdon)

Jag kan inte direkt säga att jag var bekant med Ant-Man innan den här filmen kom men jag tycker att de ger en bra introduktion till karaktären. Dels med Scotts personliga bakgrund med att han suttit i fängelse och måste tjäna pengar och så vidare för att få träffa sin dotter m.m. Men också att de presenterar hans "krafter" och möjligheterna med hans dräkt. Som sagt, jag har ingen tidigare kunskap om Ant-Man - vem han är, vad han kan göra och så vidare i comics och det påverkar nog min utgångspunkt väldigt mycket här. (Dock, om inte jag har någon koll så är det nog många av er som inte heller har koll). 

Iallafall, så finns det massor av bra saker med den här filmen - förutom det som nämnts ovan. 

Jag gillar verkligen hur de sätter det i en Marvel-kontext. Här pratar man om The Avengers och vad som hände med/i Sokovia( i Age of Ultron) och man erkänner att det utspelar sig i samma värld. Det gör man inte alltid i DC comics. Visserligen gör man ju det för att kunna plocka in Ant-Man som en del av Avengers (vilket de gör i Captain America: Civil War). Jag gillar att de i alla fall erkänner att det är samma värld. 

Gillar även att han är inbrottstjuv och även riktigt smart. 

En bra och spännande story. Väldigt rolig, och väldigt kreativt gjord film! Det gillar vi!     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar