söndag 22 november 2015

Men of War #1 - Ivan Brandon

On the ground and on the front lines, a young, headstrong soldier known as Joe Rock assumes command of Easy Company – a team of ex-military men turned contractors. Will they survive the battle-scarred landscape carved by the DCU's Super-Villains? Find out in this explosive new series from Ivan Brandon (Viking, DOC SAVAGE) and Tom Derenick (JUSTICE LEAGUE OF AMERICA)! (beskrivning lånad från DC comics)

Vissa grejer från DC Comics har jag verkligen ingen koll på. Typ att det fanns sådana här berättelser - nutida krigssituationer liksom. Dock verkar det finnas/ha funnits superhjältar på ett eller annat sätt, men det är inte huvudgrejen.

Visserligen kul att de gör något annat än vad man vanligen är van vid, dock är det inte direkt så att man verkligen känner för karaktärerna eller så. Därav är det inget särskilt som gör att man vill läsa vidare. Tyvärr.

Den här berättelsen följdes även av en liten, liten kort Navy SEAL berättelse som jag nästan tyckte var bättre än den här ovan. Den var ännu ett steg från Superhero-grejen, vad jag märkte på dessa få sidor. Den var dessutom väldigt snyggt gjord, då jag verkligen gillade hur de har målat bara karaktärerna mot en vit bakgrund. Fint!

Den var typ 5 sidor lång eller något, del 1 av 3. Skulle kunna tänka mig att läsa klart dessa, dock tror jag att de bara publicerats i samband med Men of War och inte enskilt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar