fredag 28 november 2014

The Hunger Games: Mockingjay: part.1

When Katniss destroys the games, she goes to District 13 after District 12 is destroyed. She meets President Coin who convinces her to be the symbol of rebellion, while trying to save Peeta from the Capitol. (beskrivning lånad från imdb)

Ännu en fantastiskt bra Hunger Games film. Stämningen, miljöerna, Jennifer Lawrence och resten av cast:en tillsammans är klockren - rakt igenom. Suveränt. 

Jag vet att många tycker att det är en mellan film som bara för oss vidare till sista delen. Och ja, det är det. Men jag har ingen problem med det - iallafall i det här fallet. Jag upplevde aldrig att det blev tråkigt eller ointressant utan filmen har hela tiden en relevant handling och ett bra flyt framåt. Jag gillar att vi verkligen får uppleva Distrikt 13, och allt som händer där, och det bygger verkligen upp en bra bakgrund/upptakt till revolutionen. Så för mig är det okej att den här filmen är som den är. 

Så nu har vi ett år på oss att ladda upp inför sista filmen. Jag funderar på om jag ska se den här igenom inom en snar framtid sedan ska boken läsas om! Lite sorgligt att det är över sen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar