fredag 7 november 2014

Son of Batman

Batman learns he has a violent, unruly pre-teen son, secretly raised by the terrorist group the League of Assassins. (beskrivning lånad från imdb)

Batman har en son. (Jag: *stirrar oförstående på skärmen*.) En blood-relatade, biologisk son. (Jag: *mind-blown*). 

Varför vet jag inte om det här?! 

Det hela började faktiskt för ett antal veckor sedan när jag läste första volymen av Batman i The New 52; The Court of Owls. Där Batman kör någon recognition software, då det kommer upp en liten textruta vid en kille där det står: Damian Wayne. Men det var allt man fick veta om det. Självklart tänkte man ju tanken att det skulle kunna vara hans biologiska son men det kändes mer sannolikt att det skulle kunna vara en lite grabb som han adopterat från något barnhem i Gotham eller bara hittat på gatan eller under ett uppdrag. Men tydligen inte. Sedan dess har jag varit lite besatt av tanken (minst sagt).

Därav var det väldigt kul att få klarhet i hur det låg till.

Jag gillade verkligen den här filmen. Spännande, rolig och intressant. Fantastiskt bra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar