torsdag 16 oktober 2014

Aquaman #1 - Geoff Johns

Aquaman has renounced the throne of Atlantis—but the sea will not release Arthur Curry so easily. Now, from a forgotten corner of the ocean emerges the Trench! A broken race of creatures that should not exist, an unspeakable need driving them, the Trench will be the most talked-about new characters in the DC Universe! (beskrivning lånad från goodreads)

Jag är överraskad. För detta har potential. Jag har i stort sett ingen erfarenhet av Aquaman sedan tidigare, förutom då Raj i The Big Bang Theory, klädde ut sig till honom. That's it.

Dock tyckte jag att det var helt okej. Som sagt väldigt kort för att få en verkligt uppfattning om vad man tycker om serien. Jag gillar verkligen tanken på ett underhavsrike. Förutom sjöjungfrun så är det väl typ ingen som har lyckats riktigt bra med att skapa underhavsrike. Så det gillar jag verkligen. 

Sjukt äckliga sjömonster dessutom. Jag har alltid påpekat det att det är farligt att vistas i hav/sjöar på grund av allt som finns i  vattnet. Även fast detta är i en comic book så förstärker det min argumentation: Håll er borta från vatten! :)

Tyvärr verkar det ju som att aquaman inte vill vara i sitt rike…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar