tisdag 20 maj 2014

Tv-serierna -13/14

Här kommer en kort kommentar om de tv-serier som jag har följt under den senaste säsongen:


Hart of Dixie s.3:
Jag som är pro Wade/Zoe får ju antagligen vänta lite till på att det ska hända. För icke hände det den här säsongen heller. Först är Zoe tillsammans med Joel och sedan är Wade tillsammans med Vivian. Möjligt att jag dock skriver för tidigt dock(är ett avsnitt kvar när detta skrivs) tänker mig att det kan hända lite grejer i sista avsnittet. Dock har vi i så fall fått vänta en HEL säsong på detta. Får se vad som händer nästa säsong!

The Tomorrow People s.1
Enligt de senaste rapporterna så har The CW cancelled TTP - ganska väntat. Tyvärr är jag väl inte jättenöjd med avslutet eller stora delar av säsongen. Det blev aldrig tillräckligt bra. Visst att krafterna var speciella men det fanns inte så mycket mer som gjorde serien speciell.

Masters of Sex s.1
Har inte nämnt den här serien så mycket tidigare. Kom i höstas, 10-12 avsnitt någonting. Bra serie. Utspelar sig i USA, runt 1950, och handlar om Master, som han heter, som försöker börja forska inom det inte helt okontroversiella området sex. Handlar inte bara om sex men en hel del. Handlar även om USA under 50-talet och deras White Picket Fences. Och en hel del annat. Master är ju inte heller men mest socialt kompetenta personen heller.


New Girl s.3
Jag är lite besviken på den här säsongen - tycker inte att den har varit enormt bra. Säsong 2 var ju fantastiskt bra så kanske svårt att leva upp till det igen. På något sätt har det känts ganska seriöst den här säsongen. Hoppas på mer urlöjliga ögonblick i fortsättningen men med ett väldigt bra syfte bakom dem!

Arrow s.2
Arrow är ju typ det bästa som går på tv just nu. Så enkelt är det. Bäst.

Star-Crossed s.1
En av de nya serier som också har blivit cancelled. Hade nog kunnat se ännu en säsong av det här faktiskt för att jag känner att de skulle kunna utveckla storyn en hel del - men det gjorde de inte. Nu när jag tänker på det vet jag inte riktigt vad den här säsongen faktiskt handlade om. Det är inte ett bra betyg.



The Big Bang Theory s.5
Känns lite tråkigt men jag är inte supertaggad på TBBT längre. Visst, avsnitten är ju bra och roliga men det är samma sak om och om igen.

Supernatural s.9
Supernatural är ju också fantastiska bra. Tyvärr så har de nu på slutet varit lite väl mycket uppehåll och "fillers"/mellanavsnitt som förstört helhets-handlingen för min del. Men en bra säsong!

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. s.1
Jag är lite kluven angående det här. Serien blev bättre fram emot de sista avsnitten då det fanns ett tydligt syfte/mål med serien. Så det är något de verkligen måste jobba med till nästa säsong. Dock har de ju ett bra grundkoncept. Gillar "världen" och karaktärerna är mycket bra/spännande. Hoppas på en lite bättre andra säsong.



Bitten s.1
Okej säsong. Lite väl löjlig ibland. Inte heller riktigt i den klass som jag förväntar mig av en serie som HBO visar. I och med cliffhanger slutet förväntar sig väl skaparna att de får göra en till säsong. Jag hade hellre sett att de gjorde en bra säsong och slutade vid det.

True Detective s.1
Det här är ju bland det bästa jag har sett. Fantastiskt bra serie/säsong. Måste ses!

Vikings s.2
Tyvärr är jag inte så intresserad, tycker inte att säsongen fångar mitt intresse lika bra som första. Dock är det ju en välgjord spännande bra säsong. Det finns bland annat en ypperligt spektakulär tortyrscen. Störd men hemsk. Tumme upp för det.


The Walking Dead s.4
Det var ju ett tag sedan säsongen tog slut nu men ändå... Tidigare säsonger har de ju varit ganska statiska och hållit till på ett och samma ställe. Den här säsongen tog dock plats "på väg" någonstans. Några dog på vägen men tillslut kom de fram till samma ställe. Inser att jag bara tänker på halva säsongen - det som hände efter uppehållet. Innan dess hände det ju massor av bra grejer med. Faktiskt en väldigt bra säsong. En övergripande handling om att det finns svar/lösning i Washington(?) byggs upp. De utvecklar hur man blir en walker(sjukdomar/smittspridning = bra grejer(eller kanske inte bra snarare intressant och spännande!)) och det är en ganska stor moralisk gråzon rakt igenom säsongen.

Andra redan recenserade serier från säsongen:
Sleepy Hollow s.1
Fleming (s.1)
How I Met Your Mother s. 9
Banshee s.2
Nikita s.4






2 kommentarer: