tisdag 10 januari 2012

Tinker, Tailor, Soldier, Spy

England, Kalla Kriget, Sovjet, Spioner, Uppdrag, Mullvad.

Allvarligt talat har jag ingen aning om vad filmen handlade om. Satt och höll på med lite annat samtidigt som jag så filmen, så kanske inte så konstigt, men brukar få en bra uppfattning om vad som händer men nu har jag absolut ingen aning. Den hoppade väldigt konstigt i tiden men så det var svårt att hänga med i vad som hände och när det hände. En annan miss var att se den utan svenska eller engelska text, för de pratade en del på ryska eller något annat östeuropeiskt språk så man fattade nada!

Jag hade förväntningar på att det skulle vara en spännande spionfilm. Det är det dock inte. Utan mestadels handlar det om diplomati(folk pratar med varandra runt middagsbord), vilket gör det hela till en ännu mer besvikelse.

Nu fattade ja inte vad filmen handlar om och därför gillar jag den inte men det är INTE en film som jag rekommenderar, alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar