måndag 16 januari 2012

The Sandman vol.1: Preludes and Nocturnes

Ännu en graphic novel, denna är gjord av Neil Gaiman som är relativt känd. 
Jag hade ganska svårt att förstå vad det är Sandman handlar om, och vem som är Sandman. Huvudpersonen är Dream, på samma sätt som Death är Death, som sitter in fängslad. När han väl kommer ut igen, är han väldigt svag. För att få tillbaka delar av sina krafter måste han hitta tre horrokruxer, nej förlåt, tre föremål som en gång i tiden var hans. Det är typ det det handlar om. I alla fall den här första volymen, det finns nio till!

Den här var väl okej, medelmåttig. Absolut inget i klass med Alan Moore. Jag hade lite svårt att fatta boken överhuvudtaget. Jag har också lite svårt för sättet som boken är målad och gjord på, då mycket kom huller om buller och man vist inte vart man skulle läsa först. Bilderna  var inte uppdelade i olika rutor, utan allt var mer integrerat i en stor bild. Det är snygga bilder, men jag tycker att det blir allt för rörigt.
Dock har boken vissa moment som är väldigt roliga, t.ex är Arkham Asylum med och andra Batman referenser också referenser till andra comic books. Jag tycker också att det är lite spännande med Dream och hans krafter gentemot folks drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar