onsdag 26 oktober 2016

Inferno

After waking up in a hospital room in Florence, Italy, with no memory of what has occurred for the last few days. Robert Langdon suddenly finds himself the target of a manhunt. With the help of Sienna Brooks, a doctor, and his knowledge of symbology he will try to escape whilst they have to solve the most intricate riddle Langdon ever faced.(beskrivning lånad från cdon)

Jag har nyligen kommit underfund med hur mycket jag gillar äventyrsfilmer, typ som de här (Inferno, DaVinci-koden, Änglar och Demoner) men också Sahara, National Treasure och liknande. Så bra! 

Jag är lite conflicted angående den här filmen. Jag tycker den är bra. Helt klart. Men jag tycker att det blir lite för mycket action och lite för lite smarthet/gåt-lösande. Jag gillar att det är intellektuella huvudkaraktärer som löser dessa gåtor med deras kunskap - inte med muskler eller sprängkraft. Men ”gåtorna”/ledtrådarna kändes för enkla i den här filmen och de löstes alldeles för snabbt - kändes det som iallafall!  

De har verkligen försökt att arbeta med att få publiken att känna det som Langdon känner i filmen. I början satt jag där och tänkte: Vad fan är det jag kollar på liksom?! Effektfullt men inte riktigt vad jag ville ha. Annars är det en spännande film. Den innehåller intressanta frågeställningar - hemska men intressanta! 

Men hade som sagt hoppats på lite mer gåt-lösande!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar