fredag 8 juli 2016

The Punisher vol.1: In the Beginning - Garth Ennis

Prepare to be punished! For the first time ever, Marvel's one-man-army takes center stage in a no-holds-barred Mature Readers series! Writer Garth Ennis and artist Lewis LaRosa take Punisher to the MAX - literally - as the hunter becomes the hunted! Frank Castle's old associate Micro is back, and he's after Frank. But first, he's got an offer for Frank that he'd better not refuse. Get ready for blazing bullets, bloodbaths, and bold beginnings! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)

Hittade den här lite random (random då de inte har så mycket Marvel/DC comics på biblioteket här i JKPG) på bibblan och tänkte att jag kunde ta en titt på den. The Punisher var ju riktigt bra i säsong 2 av Daredevil tidigare i vår och det ska bli spännande att se the Punishers egna tv-serie när den kommer ut. 

The Punisher som karaktär är precis lika bra i den här volymen. Det enda jag egentligen gillade med den här volymen har just The Punisher och att få följa honom och höra hans röst. Dock fastnade jag inte direkt för något annat med i volymen. Själva handlingen var inte direkt spännande och inte de andra karaktärerna heller. Tidvis var den snyggt illustrerad men det var inte särskilt märkvärdigt (dock läste jag den här strax efter att jag läst Arkham Asylum - mina mått kan därav ha varit lite off).  

En okej läsning. Man kunde plöja igenom den relativt snabbt, i och med att jag dessutom lånade den får bibblan så gick inget förlorat på att läsa den. Ska kolla in om det kanske finns andra Punisher volymer att läsa för det är en spännande karaktär. Verkligen stor skillnad mot exempelvis Batman som nästan aldrig använder vapen (skjutvapen) och gärna inte vill döda sina "motståndare".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar