onsdag 16 december 2015

Star Wars: The Force Awakens

Här kommer en spoiler-FRI recension på The Force Awakens!

Än så länge finns det inga direkta förklaringar till vad filmen handlar om utan man vet egentligen bara att den utspelar sig 30 år efter episode VI. Och jag tänker lämna handlingen där. Det är bara att gå dit och se den om ni är det minsta intresserade!

Hur som helst, jag var på premiärvisningen vid kl.10 imorse och såg den. Det började väldigt roligt med att SF hade ett band som spelade Star Wars musik live i entrén och de hade två personer utklädda och en stormtrooper uppställd. Detta var på Bergakungen här i Göteborg! Lite kul! Kan ju även tillägga att det var många nördar där. Några som var utklädda och folk applåderade när vissa specifika karaktärer dock upp i filmen!

Vidare till filmen så tycker jag att den var jättebra! Verkligen. Jag är bara nöjd att äntligen ha sett den. Den har en bra och spännande handling. Även fast de har ganska många karaktärer som ska in i den här handlingen på något sätt så lyckas de väldigt bra med att både inkludera de gamla och även få in de nya. Det är även snygga och häftiga miljöer. Det känns verkligen riktigt precis som original trilogin. Jag är så nöjd!

Jag var ju sedan jag såg International Star Wars Convention (tror jag) helt såld på BB-8. Grymmaste droiden ever. Jag står fast vid det efter att ha sett filmen! Av de nya karaktärerna gillar jag också Rey. Hon är grym! En av de bättre karaktärerna jag stött på på länge! Och Rey tillsammans med Finn var ju också jättebra!  

Jag ser verkligen fram emot de kommande filmerna. Jobbigt att vi måste vänta 2 år innan nästa i den här serien kommer. Dock verkar det komma en spin-off story i världen redan nästa höst! Tumme upp för det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar