lördag 3 januari 2015

Årets bästa filmer 2014!

5. -
Tyvärr kommer jag inte på någon film mer än dessa som har varit extraordinära!

4. The Fault In Our Stars
Faktiskt en väldigt bra filmatisering. De har verkligen lyckats få med det roliga i det otroligt sorgliga och hemska - vilket jag tycker definierar John Greens sätt att skriva och skapa berättelser!

3. Animerade Batman-filmer
Nu förstår jag mer av Barman än vad jag tidigare har gjort - efter att ha sett dessa filmer. Gillar verkligen Batman: Under The Red Hood och Son of Batman!

2. The Hobbit: The Battle of The five Armies
Knyter ihop och kopplar samman Hobbit-filmerna med Sagan om Ringen. Den följer visserligen inte boken, men jag upplever gärna så mycket som möjligt i världen. Därav är det okej med tre filmer av en relativt kort bok.

1. The Hunger Games: Mockingjay part.1
Även detta lite av en mellanfilm. Men en väldigt bra sådan. De lyckas verkligen skapa en stämning och ett mind-set inför den sista filmen. Jennifer Lawrence är som vanligt fantastisk! Längtar till sista delen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar