fredag 8 augusti 2014

Rör mig inte #2: Rädda mig inte - Tahereh Mafi

tick
tick
tick
tick
tick
it's almost
time for war.

Juliette has escaped to Omega Point. It is a place for people like her—people with gifts—and it is also the headquarters of the rebel resistance.

She's finally free from The Reestablishment, free from their plan to use her as a weapon, and free to love Adam. But Juliette will never be free from her lethal touch.

Or from Warner, who wants Juliette more than she ever thought possible.

In this exhilarating sequel to Shatter Me, Juliette has to make life-changing decisions between what she wants and what she thinks is right. Decisions that might involve choosing between her heart—and Adam's life. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)


Tack till B.Wahlström för exemplaret! 

Läs om del #1 här och del #1.5 här! 

Det bästa och mest speciella med Rör mig inte-serien är att språket är helt fantastiskt. Det finns ingen annan bok som är skriven på detta sättet men det funkar och gör sig väldigt bra. 

Dock fattar jag inte riktigt vad handlingen är i den här boken. För det händer ju inte direkt särskilt mycket. Alls. Eller missar jag något? Dock blir det kanske lite motsägelsefullt då jag tycker att det faktiskt är en ganska spännande bok. Jag fastnar och bara läser på. Det finns ett sådant otroligt flut i texten och handlingen. 

Om vi då går in på diskussionen angående Adam vs. Warner. Det var ganska länge sedan som jag läste den första delen i serien så jag kommer inte riktigt ihåg hur Adam och Juliettes relation såg ut. Men jag gillar att Warner och Juliette faktiskt samtalar med varandra och det känns som att de faktiskt lär känna varandra och skapar en relation utifrån det. Det gillar jag med den här boken. 

En lite fundering kring den här boken: varför heter den Rädda mig inte! Nu har ju jag inte läst tredje boken än men Sätt mig i brand! hade ju varit en bra titel på den här boken med. Den frasen sägs ju på massor av olika sätt genom boken. Rädda mig inte! nämns väl inte alls på samma sätt - vad jag kommer ihåg i allafall. 

Men ser fram emot att läsa den sista delen i serien med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar