fredag 4 januari 2013

The Dark Knight Rises

Åtta år har gått sedan Batman försvann in i natten, det ögonblicket så gick han från hjälte till jagad flykting. När han tog på sig skulden för distriktsåklagare Harvey Dents död, så offrade Batman allt för det han och kommissarie Gordon hoppades skulle vara räddningen för Gotham. Lögnen fungerade till en början då all kriminell verksamhet krossades under tyngden av lagen Dent Act. Nu är allt på väg att förändras när två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld... (beskrivning lånad från cdon.com)

Jättebra. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Den är bara bra. 

Det är en bra och häftig story. Verkligen spännande, komplett och knyter ihop säcken väldigt bra till de tidigare filmerna. 

Jag tycker att Gotham är ett väldigt häftigt ställe, speciellt när det styrs/härjas av brottslingar och alla dessa grejer händer med/i staden. Att det spärras av totalt från omvärlden m.m. I The Dark Knight ser Gotham ut som vilken annan storstad som helst och det tycker jag är lite tråkigt. Men när de "låtar" skurkar härja blir det en helt annan sak och jag tycker det då är lite häftigt. 

Men verkligen jättebra. Värd att se. 

Det är faktiskt många bra skådespelare med, som iallafall jag, gillar. Christian Bale, Gary Oldman, Joseph Gordon-Levitt, Tom Hardy, Marion Cotillard, Micheal Caine, Anne Hathaway, Morgan Freeman, Cillian Murphy(creepiest character ever!) m.fl.

Gillar också slutet, med en eventuell fortsättning och att det är möjligt att det eventuellt ska göras en Justice League film, någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar