fredag 2 mars 2012

The Sandman Vol.2: The Doll's House - Neil Gaiman

Fortsättningen av The Sandman. Aningen bättre än den första delen. Ganska tydlig i sin otydlighet. Den här delen handlar mest om Rose, som letar efter sin försvunna bror. Hon flyttar in i ett hus med en del udda typer, hon hamnar också på en mässa/seminarium/träff för "Collectors", en annan typ av udda typer. Relativt simultant fortlöper också Dreams saga.

Det finna ett antal riktigt bra avsnitt i The Doll's House. Ett par dröm scener som är riktigt snygg. Det finns också ett kapitel i boken, som sträcker sig från Medeltiden och genom tidsepokerna fram till nästan idag, jag har ingen aning om vad det var de ville ha sagt med det kapitlet men roligt koncept att gå genom historien som de gjort. De använde ibland sidorna på ett annat sätt, typ helbilder över hela uppslaget, men inte på ett ostrukturerat och jobbigt sätt, det gillade jag också.

The Sandman är väldigt udda, det ska man ha klart för sig när man börjar läsa serien. Jag tycker dock att den är väldigt originell. Det finns inget(inte mycket) som liknar det här och det gillar jag. Det blir något nytt att läsa det och man kan inte hela tiden förutspå vad som kommer att hända. Jag älskar att de bara låtit fantasin flöda, det gör hela serien. Faktiskt en ganska bra serie.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar