söndag 1 januari 2012

2011, ni vet året som slutade igår

Och då är vi inne på 2012... 2011 har ändå varit ett ganska händelserikt år. Många bra böcker, filmer och tv-serier. Men en av de stora sakerna som skett måste ändå vara skapandet av en viss liten blogg(den här!). Jag hoppas att ni som läser den, ibland får bra tips på filmer och böcker.

Den största film händelsen är, vad jag kan komma ihåg, helt klart sista delen i Harry Potter serien. Då vi äntligen fick se uppgörelsen mellan Harry Potter och Voldemort, och därefter fick lida av PPD(Post Potter Depression) då vi insåg att äventyret var slut. Nu kan vi bara återuppleva det. Andra viktiga film upplevelser i år har för mig varit Tron Legacy, första delen av Breaking Dawn och många fler. Det har varit ganska många bra romantiska komedier; Friends with Benefits, Crazy Stupid Love, No Strings Attatched

På bok delen har det inte hänt otroligt mycket. Det har varit många fortsättningar av serier. Några nya böcker bl.a. Graceling och Fire av Kristin Cashore(mycket bra böcker). Jag har också gett mig in på att läsa en del klassiker, som Brott och Straff(han inte läsa klart del.2), Fahrenheit 451 med mera. Dock har det stor inom bokavdelningen i år varit graphic novels; V for Vendetta, Tintin, Y: The last man, Vampire Academy m.m. Sedan jul är jag också stolt ägare av Watchmen(graphic noveln). 

I år har det faktiskt skett lite förändringar på tv-serie fronten. Fortsättning av de klassiska, HIMYM, True Blood... och ett upptagande av nya serier; Hart of Dixie, Game of Thrones, Pretty Little Liars. Den stora saknaden från i år är avslutandet av Friday Night Lights.

Dock det fenomen som satt störst spår på mig under 2011 är Fanfiction. Det finns inte mycket som påverkat mig så pass mycket och så pass snabbt som Fanfiction, när jag väl börjat läsa det. Det är otroligt och bäst och grymt roligt men framför allt beroende framkallande.


Det är mycket roligt som hänt under 2011, svårt år att slå, men jag tror och hoppas att 2012 kommer att leverera. Jag menar, Hunger Games kommer ju, duh!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar