torsdag 1 december 2011

Torsdag Tema: En liten berättelse...

Det var en gång, tisdagen den 8/11-11, då ett visst litet spel, Modern Warfare 3, släpptes. Jag gick och köpte det, spelade besatt i ett antal timmar den eftermiddagen. Tyvärr han jag inte spela så mycket mer den veckan på grund av skolarbeten som skulle göras och böcker som väntade på att läsas. Veckan därefter planerade jag in att jag skulle spela klart spelet (ps. jag spelar typ bara campaign delen) men när jag då ska starta spelet lyckas jag inte få igång det. Efter många olika försök har jag fortfarande inte lyckats få igång det, multiplayer läget fungerade men inte mitt kära campaign läge. Efter ett antal svordomar gav jag upp. Lade spelandet på hyllan i två veckor innan jag tog upp det igen. Det var en svår period.

När jag väl tog upp spelandet igen, lyckades jag också att starta spelet(otrolig lättnad). Och spelade sedan klart spelet. Två sittningar(stolt!). Adrenalin kick. Besatthet. Omöjlighet att släppa taget. Men det gjorde jag... nästan.

Istället tog min tidigare fixering vid Fanfiction över. Jag började läsa Call of Duty fanfiction. Även fast det är ett av världen största spel fanns det förvånansvärt lite fanfiction att välja bland. Dock hittade jag några som jag började läsa och nu än ett tag senare, väntar jag på nya kaptitel och hatar deras författare emellan åt för att de inte lägger ut nya kapitel. Men det slutar inte där.

Ungefär vid tidpunkten när spelet kom ut, började jag titta på en ny tv-serie, The Walking Dead. Faktumet om en NY tv-serie i samband med min besatthet av Modern Warfare gjorde att mina tankar började vandra. Jag funderade över om det finns någon tv-serie som utspelar sig i moderna krig, och någon dag senare kommer uppenbarelsen; i en reklampaus under 2 och 1/2 män på tv6, visar de reklam för Generation Kill. Jag var inte säker på vad den handlade om, men en sak var säker, jag skulle se serien.

Och nu sitter jag här ännu ett tag senare och ska se det första avsnittet av Generation Kill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar