tisdag 6 december 2011

Generation Kill

Jag gillar!

Generation kill följer amerikanska marinkårens första spaningsbataljon och en reporter från tidningen Rolling Stone(musiktidning) under de första dagarna av invasionen av Irak 2003. Dem är några av de första som invaderar landet. 

Hela den här grejen är otroligt fascinerande. Rent praktiskt vad de gör, invaderar ett land liksom. Det är också intressent med och hur personerna är. Vad jag fattar det som är detta det som hände på riktigt. Den här reporten skrev en bok om när han var i Irak och sedan gjordes det en mini-serie på den. Karaktärerna är antagligen så som verkligen personer var i det riktiga, och det är verkligen intressanta personer. Men det mest intressant i hela serien är ledarskapet som framställa av generaler och allt vad det är. En del är så dumma i huvudet så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det är en serie som baseras på riktiga händelser, man undrar om dessa personer var så här i verkligheten också? 

Jag känner att jag inte har så stora referenser till nyare krig, därför är det svårt att säga om det är verklighetstroget, tycker jag. Även fast den kanske inte är det är det en jättebra serie i alla fall. Den är dock inte riktigt lika rå som The Pacific. Gillar man sådana här grejer är det en serie jag rekommenderar!

PS. Jag måste bara nämna några karaktärer/skådespelare. Alexander Skarsgård. Egentligen räcker det väl att säga det men han är jättebra här. Kellan Lutz spelar en liten biroll. Wade från Hart of Dixie är med(asså, skådespelaren som spelar Wade!) även Wayne Rigsby skådespelaren fr¨ån The mentalist är med. Men helt klart plus på Skarsgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar