onsdag 23 november 2011

Gängkrig 145 - Jens Lapidus, Peter Bergting

Efter en hård utekväll blir Jivan al-Askori våldtagen av sin bäste väns bror. Dagen efter ringer hon sin storebror Mahmud. Han säger till Jivan att gå till polisen och anmäla brottet. Men Mahmud bestämmer sig också för att hämnas på egen hand.

Det blir startskottet för ett blodigt gängkrig i södra Stockholm, området med postnummer 145. Ett gängkrig som kan leda till katastrof för hela Söderort.




Det här är verkligen inte min grej, Stockholms undervärld liksom. Tyvärr, men  jag tycker nästan det är komiskt med gängen och personerna och typ hela grejen . Det är liksom: "nej, nej det spelar ingen roll. Det är bara gå runt på stan och skjuta ner människor, inget fel med det!" Men nej, inte riktigt min grej. 

Dock tycker jag att den är bra gjort. Jag gillar bilderna och miljöerna. Det är en graphic novel, för er som inte vet. Men jag gillar verkligen hur de har gjort den. Snygg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar