fredag 18 november 2011

Breaking Dawn part.1

Då har man äntligen sett Breaking Dawn del 1 och jag måste säga att jag tycker den var helt okej. Som jag nämnt i mina tidigare inlägg om Twilight filmerna är de inte särskilt bra om man bryter ner dem i bitar och börjar titta ingående och analysera dem men överlag är dem helt okej, även denna.

Det var en scen som var skit dålig verkligen, man försökte illustrera "vargkommunikationen". Det var bara löjligt. Det var nära att jag började skratta rakt ut, mitt under en seriös och allvarlig scen. Inte särskilt lyckat!

Ni som läst böckerna, har antaligen visualiserat er vissa scener ur Breaking Dawn och dessa har kanske inte alltid varit de trevligaste. Det finns faktiskt en hel del hemska scener i Breaking Dawn och det är med i filmen. Det är inte för äckligt för att se, men det är lite små hemskt så. Jag tycker att det var konstigt/fel att de satte ner åldersgränsen på denna filmen från 15år till 11år, och då gjorde det möjligt för 7åringar att se den. Den är hemsk ibland.

Det är inte mycket action i del 1 utan det kommer i del 2, tyvärr.  

Det finns några bra låtar med på soundtracket. Dock saknade jag någon riktigt cool scen, alltså typ som i New Moon när vargarna jagar Victoria, det är en snygg scen. Det fanns ingen sådan i denna film, förhoppningsvis levererar den sista filmen det, som kommer om ca 1år på bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar