måndag 27 april 2015

Batman and Robin #1 - Peter J. Tomasi

Battling evil with his son, Damian, at his side, Batman now realizes that the hardest part of the job may be trying to work together! As Batman and Robin try to adjust to their new partnership, a figure emerges from Bruce Wayne’s past—one not happy that Batman Incorporated is shining a light on his own shadowy war against evil. (beskrivning lånad från goodreads). 

Här har vi ju mina grejer. Batman: Familjefadern! Oväntat men bra. Jag har ju totalt snöat mig in på det här med Damian, men även de andra Robins och deras relationer till Batman(och varandra) Så det här är ju precis vad jag vill ha. 

Jag tycker att det börjar bra. Det är en spännande inledning och framförallt så visar de Bruce och Damians förhållande och hur det ser ut. Så det här kan jag absolut kunna tänka mig att läsa vidare om. Spännande. Dock ska jag så småningom ta tag i att läsa Batman & Son, så jag vet inte om jag verkligen behöver läsa två versioner med detta temat - men vi får se! Det är en möjlighet i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar