tisdag 12 november 2013

Iron Man 3

När Tony Starks/Iron Mans hela värld bokstavligen talat rasat samman, tvingas han använda all sin uppfinningsrikedom för att försöka överleva, möta fienden och skydda de han älskar. Men samtidigt har han börjat tvivla på sig själv, är han hjälte nog för sin superdräkt? (beskrivning lånad från cdon)

Filmer som den här blir tillslut bara en i mängden. Jag såg den här för knappt en vecka sedan och jag har inget större minne av vad som faktiskt händer. Visserligen kan det delvis bero på mitt massiva intag av filmer och tv-serier men har en film inget speciellt som intresserar mig och fångar min uppmärksamhet kommer den inte att bli ihåg kommen. Tyvärr.

Men jag har tre små grejer att ta upp:
1) Tekniken som de använder i filmen. Vapen och andra teknologiska uppfinningar. Bland annat har de en grej som projekterar en bild av ens egna hjärna. Mycket häftigt.

2) Humor. Det är roligt. Man skrattar.   :)

3) Killen i den där staden:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar