fredag 16 juni 2017

Batman vol.1: I Am Gotham - Tom King

A part of DC Universe: Rebirth! 

The Caped Crusader has never been stopped. Not by the Joker. Not by Two-Face. Not even by the entire Justice League. But now, in the wake of DC Universe: Rebirth, Batman must face his most challenging foe ever: a hero who wants to save Gotham...from the Batman! 

From one of the biggest breakout writers in years and former CIA analyst, Tom King (GraysonThe Sheriff of Babylon) and superstar artist David Finch present Batman, Vol. 1! (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus och adlibris)


Detta är alltså Batman-serien som tar vid efter Snyder's Batman serie. I och med eventet "Rebirth" så hände det massa grejer som påverkade världen och därav är det mesta nytt. Så man kan säga att de börjar om från början - igen!

Jag är superkritisk mot den här volymen just nu, för det är svårt att släppa Snyder/Capullo-serien än så länge. Den serien är ju så bra, så kommer det nya folk som ska ta över Batman liksom. Så jag är lite kritisk just nu, därför är det svårt att göra en bra bedömning av boken tycker jag. 

Men det är en helt okej volym. Jag gillade verkligen öppningsdelen av boken. Jag kan uppskatta att de försöker göra serien lite ”roligare”, dock gillade jag verkligen när det var mörkt och dystert. Samtidigt, i längden är det bra med lite variation. Helt okej illustrerad inget jag direkt reflekterade kring när jag läste volymen. 


Ska bli spännande att se var det här tar vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar