måndag 1 december 2014

Odd and The frost Giants - Neil Gaiman

The winter isn't ending. Nobody knows why.

And Odd has run away from home, even though he can barely walk and has to use a crutch. Out in the forest he encounters a bear, a fox, and an eagle - three creatures with a strange story to tell. Now Odd is faced with a stranger journey than he had ever imagined. A journey to save Asgard, City of the Norse Gods, from the Frost Giants who have invaded it. It's going to take a very special kind of boy to defeat the most dangerous of all the Frost Giants and rescue the mighty Gods. Someone cheerful and infuriating and clever.

Someone just like Odd... 
(beskrivning lånad från goodreads)

Trevlig liten berättelse. Gaiman är ju en väldigt bra berättare och otroligt duktig på att få in en stor story på/i ett jättelitet format. Det var samma sak med Coraline, då han lyckas få in väldigt mycket på väldigt få sidor. 

Jag hade kanske sett att den handlat lite mer om nordisk mytologi. Men man får väl ta det som man får det. 

Här kommer väl mina pacifistiska tendenser in lite men jag gillar verkligen att upplösningen typ är ett samtal. Istället för värst explosiva upplösningen som många av de andra böckerna jag läst vanligen har. Visserligen är ju denna boken riktade sig till yngre läsare men jag gillar det. Bra/mer korrekt budskap! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar