onsdag 2 november 2016

TBR-2016

Med 2 månader kvar av året har jag 24 böcker kvar att läsa enligt mitt Goodreads-Challenge för året. Därav krävs en plan. Det är 8 veckor (och typ 5 dagar) kvar av året. Det betyder att jag måste läsa 3 böcker i veckan för att klara mitt mål. Så här kommer en preliminär-läsplan för resten av året. Tänkte samtidigt läsa några av de böcker som har stått i bokhyllan ett tag. För övrigt finns det stor risk att jag slopar typ alla böckerna och läser Naturo, Lovecraft-noveller eller comics istället!

Utan någon speciell ordning:

  • 1. Gotham Academy vol.1 - läst
  • 2. Gotham Academy vol.2 - läst
  • 3. Batman: The Dark Knight Strikes Again
  • 4. Damian: Son of Batman
  • 5. Batman: Under The Red Hood
  • 6. Fables vol.2: Animal Farm
  • 7. Angel + Faith s.10, vol.1
  • 8. Buffy The Vampire Slayer: Omnibus vol.1
  • 9. Dangerous Lies
  • 10. Star Wars: Aftermath (Ersätts av Astrid av Kim W. Andersson - läst)
  • 11. Främlingen vid havet
  • 12. Thrones of Glass #5: Empire of Storms - läst
  • 13. Ms. Marvel #3 - läst
  • 14. Ms. Marvel #4 - läst
  • 15. Ms. Marvel #5 - läst
  • 16. J.K. Rowling short stories #1: Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies - läst
  • 17. J.K. Rowling short stories #2: Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists - läst
  • 18. J.K. Rowling short stories #3: An Incomplete and Unreliable Guide - läst
  • 19. Harry Potter och Fenixordern
  • 20. Harry Potter och halvblodsprinsen
  • 21. Harry Potter och dödsrelikerna
  • 22. Nordiska gudar
  • 23. Embassy Row #3: Take the key and lock her away (kommer i slutet av december!)
  • 24. Heist Society #3,5: The Grift of The Magi - läst
13 comics/bilderböcker. 4 short stories/short story collections, och 7 böcker. Plus något mer som jag ännu inte vet vad det blir! 

Vi får se om jag klarar det och hur många av dessa böcker som blir lästa....

Ps. jag älskar "stats"-grejen på Goodreads. Tycker det är intressant och fint att kunna se böckerna man läst under året på det sättet. 

Pps. Jag har redan nu, med nästan 50 mindre items lästa än förra året, så har jag läst nästan lika många sidor(2015: 35000, 2016: 31000). Så i princip har jag läst lika mycket men inte lika många böcker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar