torsdag 10 november 2016

Grayson vol.1: Agents of Spyral - Tim Seeley/Tom King

Dick Grayson. Former Sidekick. Former Superhero. Former dead man. Agent of Spyral?!

A thrilling new chapter of Dick Grayson's life begins here. A super-spy espionage thriller that will shock you and prove one thing: you might think you know Nightwing--but you don't know Dick. 

Collects GRAYSON #1-7. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokuscdon och adlibris)



Det här var ju bra! 

Jag saknar verkligen comics om de olika Robins och har länge velat läsa mer individuella comics om Dick Grayson, Jason Todd, Tim Drake och, alltid, Damian Wayne. Så jag har verkligen sett fram emot att läsa det här! 

Jag måste säga att jag är glatt överraskad. Trodde inte att jag skulle tycker om den så mycket som jag gör. Dick Grayson har lämnat sin roll som Nightwing och är istället en hemlig agent. Bara där har vi en spännande situation med allt som har med det att göra. Men jag gillar verkligen hur de ändå lyckas behålla en koppling till Bat-världen(vi lämnar det där för att inte avslöja för mycket). Det är fortfarande Dick Grayson och allt han har gjort som Robin och Nightwing men en fortsättning av det. Det gillar jag. 

Dessutom en jättespännande story där det finns mycket att utforska. Vissa bra moraliska aspekter som tas upp. Fin action med mera. I like it! 

Dock känns det som att jag har missat något när jag läser den här. Tänker att det är möjligt att det de refererar till kan ha hänt under något av DC Comics ”event”, Convergence eller Rebirth eller vad det senaste är. Eller så vet alla andra precis lika lite som jag - det är också möjligt. Men det känns som att jag har missat något och det var lite mindre kul. *går och söker på internet för att se om jag kan få svar*

Annars tyckte jag att den här var jättebra - om ni inte redan har förstått det! 


Uppdatering: Möjligt att det jag inte förstod utspelade sig i ”Nightwing” serien som förmodligen är föregångare till den här! Inser nu att jag kanske måste läsa Nightwing serien med (läste första numret i The New 52). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar