måndag 30 maj 2016

Birdman

Tidigare filmhjälten Thomson riskerar allt för att finansiera en show och bevisa sin storhet som artist. I sin kamp mot intern och extern kritik, ett skruvat alter ego, sin dotter och en hetlevrad skådis strävar han efter att bli mer än en medelmåtta. (beskrivning lånad från cdon)

Det här var verkligen en supermärklig film. Jag gillar märkligt och vill att saker ska vara märkliga men det här var kanske mer märkligt än vad jag tidigare har upplevt. Jag kan inte direkt förneka att jag frågar mig själv vad det just är som jag har sett. 

Den är ju häftigt gjort. Det känns verkligen som att hela filmen är gjord i en enda tagning. För den flyter på i övergångarna mellan varje scen på en sjukt snyggt sätt. Det är bara häftigt att se filmen.  

Jag ställer mig också frågan om vad som är verklighet och vad som är fiktion. Ibland är man helt lost med vad som händer för de förbereder ju för en föreställning i den här filmen, och ibland vet man helt enkelt inte om det som händer är på låtsas eller på riktigt. Dock är det väl poängen. 

Supermärklig film, men ändå ganska häftig att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar