måndag 8 juni 2015

Tv-serier - 14/15


 

Jane The Virgin s.1
Rolig överraskning. Var inte alls säker på serien till en början men när jag väl började kolla så var det faktiskt väldigt roligt. Så OTROLIGT dramatiskt. Men det är skitkul. Det är väl även en viktig serie för att få lite "diversity" bland amerikanska tv-serier, i och med att de pratar spanska och lite annat sådant.  And also, angående säsongsavslutningen: Noooooooo!!!! Bad. Very Bad. So not okay!

Supernatural s. 10
Eh, supernatural är ju väldigt bra. Men just nu känner jag att det har varit lite för mycket avbrott och mellanavsnitt den här säsongen, tyvärr. Supernatural är som bäst när man kan binge-watch en hel säsong. Dock tycker jag att de sista avsnitten den här säsongen var väldigt bra. Som vanligt slutar det lite mitt i men ändå ett bra slut på säsongen och början på nästa. Och karaktären som dog - noooooo!!! Väldigt sorgligt. Så om någon vill prata spoiler är jag väldigt intresserande(eventuella spoilers: Familjen Frankenstein - så jäkla bra! Dean = av med märket + dödade Döden - inte så bra?!, och Charlie, so very sad och att hon the lying cat dök upp igen på hennes dator!). Spoiler-out!

Outlander s.1
Läs om första delen av säsongen här! Som ni kanske vet så gillar jag verkligen första delen av säsongen och boken, andra delen av säsongen har ju inte varit sämre. Det är ju väldigt bra och spännande. De sista avsnitten = fruktansvärda. Det finns inte så mycket mer att säga, det är bara fruktansvärt. Det har gjort detta väldigt bra.


Arrow s.3
Är det något som jag ser fram emot att se varje vecka så är det Arrow. Det är helt klart min favoritserie just nu. Säsongsavslutningen liksom - finally! Avsnittet The Climb! Ray Palmer - aka. The ATOM! Nanda Parbat, League of Assassins mytologi och annat massa bra. Jag förutspår att det kommer att bli mycket Arrow (Olicity) - fan fiction i sommar! Bäst. Ska bli spännande att se vad som händer nästa säsong!

The Walking Dead s.5
Bra säsong. Spännande. Äckligt. Hemskt. Men tyvärr börjar jag bli lite trött på det här. Tycker bara att det är samma skit om och om igen. Dock är det väl så det kommer att vara - det finns väl ingen lösning på problemet liksom. Men vi får väl se vad som händer nästa säsong! Och dessutom i den nya spin-off:en(tror den kommer till hösten?!).

Bitten s.2
Okej, säsong. Bra, spännande och underhållande story. Har inga problem att se avsnitten. Dock är det väl inte direkt den bästa tv-serien. Tyvärr. Dock är den här säsongen bättre än första. Har ingen aning om det kommer en till säsong eller hur det här ska fortsätta, men kan absolut tänka mig att kolla på en säsong till - om de hittar på någon bra handling!


The Big Bang Theory s.8
Är det något som jag verkligen skrattar åt av komedi tv-programmen så är det TBBT. Det är verkligen jätteroligt. Fortfarande - efter 8 säsonger. Tycker dock att det generellt är lite handlingslöst, men det är ju fortfarande roligt.

New girl s.4
New Girl är ju väldigt roligt. Men det är inte sådant som jag längtar efter att se varje vecka. Jag kolla gärna på det men när jag har lite tid över typ. Så där måste det hända någonting inför nästa säsong som skapar någon slags bättre handling eller något!

Hart of Dixie s.4
Äntligen händer det liksom! Helt klart en bättre säsong än den förra. Nu är det ju även officiellt att de lägger ned serien, och jag tycker att säsong 4 blev ett bra avslut. Kändes bra att det avslutades ordentligt, så nu kan vi går vidare med våra liv. Tack för det!

 

Legend of Korra s.4
Det är väldigt tråkigt att det är över. Legend of Korra är väldigt bra. Det är spännande, roligt och underhållande. Det är en väldigt häftig värld som de har skapat. Jag har så gärna sett mer fortsättningar på samma tema men det verkar ju tydligen vara över. Skaparna jobbar typ inte för Nickelodeon längre. Vilket är väldigt synd. För de tar ju verkligen upp viktiga saker i serien, säsong 4 börjar med att Korra har PTSD och avslutar med, ändå lite överraskande med, Korrasami! Så det gillar vi!


En delad värld (miniserie)
Gjorde ett längre inlägg om serien tidigare här! Det blir ju ett lite abrupt slut - det blir ju så när man bara har 8x15min att berätta en story på. Jag hade gärna sett en fortsättning, för det finns ju helt klart mer att utforska. Men ändå ett okej slut - det mest centrala i den här berättelsen avslutades.

Övriga serier som jag sett den här säsongen:
Daredevil s.1
Agent Carter s.1
Unbreakable Kimmy Schmidt s.1
Gotham s.1
The Flash s.1
The 100 s.2
Banshee s.3
Doctor Who s.8
Sailor Moon Crystal s.1
Marco Polo s.1
Masters of Sex s.2

Följande serier har jag fortfarande att kolla ikapp, kommer förhoppningsvis göra det under sommaren!
The Vampire Diaries s.? (6?)
The Originals s.2
Sleepy Hollow s.2
Vikings s.3
SHIELD s.2
Constantine s.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar