tisdag 26 november 2013

The Day of The Doctor!

In 2013, something terrible is awakening in London's National Gallery; in 1562, a murderous plot is afoot in Elizabethan England; and somewhere in space an ancient battle reaches its devastating conclusion. (beskrivning lånad från imdb)

Det här är så fantastiskt bra att det inte behövs sägas så mycket mer egentligen.

Först och främst var avsnittet väldigt väldigt roligt. Man verkligen skrattade. The Tenth och Eleventh Doctor tillsammans liksom är underbart bara det. I och med att det är 50års jubileum så har de ju också fått med många referenser till tidigare avsnitt och Doctors och det gör det ju också väldigt roligt. 

Utöver att det var roligt så innehåll avsnittet många av dessa aspekter som vi önskar från Doctor Who. Det var spännande, timey-wimey, sorgligt, äckligt, hemskt och generellt bara epic. 

Hela den här grejen med att se ett tv-avsnitt på bio, i 3D, gillar jag. Önskar att det skulle hända mer sådant här för det är verkligen en upplevelse att se att avsnitt som det här på bio. Med stor duk och högt ljud. Mitt förtroende för 3D har också ökat lite, jag vet inte hur mycket det kan påverka men den här bion hade nog bättre glasögon än vad sf har. Jag tror det påverkade för det bar inte alls jobbigt att kolla på detta i 3D! 

Så nu längtar jag och samtidigt räds julavsnittet som är det sista med Matt Smith... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar