onsdag 20 februari 2013

Losing it - Cora Carmack

Virginity.

Bliss Edwards is about to graduate from college and still has hers. Sick of being the only virgin among her friends, she decides the best way to deal with the problem is to lose it as quickly and simply as possible-- a one-night stand. But her plan turns out to be anything but simple when she freaks out and leaves a gorgeous guy alone and naked in her bed with an excuse that no one with half-a-brain would ever believe. And as if if that weren't embarrassing enough, when she arrives for her first class of her last college semester, she recognizes her new theatre professor. She'd left him naked in her bed about 8 hours earlier. (Beskrivning lånad från goodreads.com)


New-adult fiction.

Me Like!

Ett problem som jag ser med YA-litteratur är att författare anser att ungdomar i vissa åldrar inte ska göra vissa saker och agera på vissa sätt m.m. Därför har de inte med det i böckerna. Det vanligaste/tydligaste är sex. Framförallt i contemporary YA-fiction. Jag är aningen fördomsfull här, detta gäller ju självklart inte alla böcker men till viss del tycker jag att det är så här. Men jag tycker att det är bra att man nu skapar en genre som kan ta upp dessa ämnen, som YA kanske inte gör lika mycket!

Med det sagt vill jag också säga att det inte är någon Fifty Shades bok med massor av sex. Utan det handlar om karaktärerna, dessa personer, och att de möts/träffas och så utspelar sig hela den här storyn liksom. 

Men en söt liten trevlig läsning. Lättläst. Det tog mig inte enormt lång tid att läsa den här. Men jag gillar det. Speciellt när det inte är någon allt för invecklad story, som exempelvis TMI eller Sagan om ringen där längden på boken oftast är nödvändig. Vill man ha något lätt att läsa tycker jag helt klart att detta är ett möjligt alternativ. 

Professionell publicerad fanfiction-typish!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar