fredag 8 februari 2013

Heist Society #3: Perfect Scoundrels - Ally Carter

When Hale unexpectedly inherits his grandmother's billion dollar corporation, he quickly learns that there's no place for Kat and their old heists in his new role. But Kat won't let him go that easily, especially after she gets tipped off that his grandmother's will might have been altered in an elaborate con to steal the company's fortune. So instead of being the heir--this time, Hale might be the mark. Forced to keep a level head as she and her crew fight for one of their own, Kat comes up with an ambitious and far-reaching plan that only the Bishop family would dare attempt. To pull it off, Kat is prepared to do the impossible, but first, she has to decide if she's willing to save her boyfriend's company if it means losing the boy. (beskrivning lånad från goodreads.com. Boken finns på de vanliga ställena: Adlibris.com, Bokus.com och Cdon.com)

Så bra. 

Ally Carter är en av mina favoritförfattare. Älskar hennes böcker. De har bra koncept, bra karaktärer. De är roliga och spännande. Perfekt blandning. Och man vill bara ha mer. 

Det är väldigt lätta/enkla böcker att läsa och det händer hela tiden saker som håller igång storyn. Eftersom att böckerna är skrivna i third-person, är vi inte i någon och hör dess tankar/förklaringar hela tiden. Utan istället så kan karaktärerna börja pladdra om massa olika heists med fantastiska namn som jag som läsare inte förstår någonting av och först när heisten utspelar sig eller i "efter-spelet"av heisten, då förstår jag som läsare. Ally Carter har gjort det väldigt bra och det gör allt mer spännande. 

Hela grejen med tjuvar är så bra. Älska. De är grymma, häftiga, smarta och otroligt skickliga. Extraordinary. 

För att rikta fokus lite mer mot just Perfect Scoundrels... så är jag inte direkt i extas efter att ha läst boken men jag är väldigt nöjd. Jag tycker det var roligt att komma in mer i Hale's och Kat's världar med deras familjer och allt. Bra story, bra heists. Så jag är verkligen nöjd och det känns jättebra att ha fått sig en dos av Ally Carter och Heist Society. Behöver det med jämna mellanrum!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar