lördag 4 februari 2012

Th1rteen R3asons Why - Jay Asher

Clay Jensen doesn't want anything to do with the tapes Hannah Baker made. Hannah is dead. Her secrets should be buried with her. Then Hannah's voice tells Clay that his name is on her tapes - and that he is, in some way, responsible forher death. All through the night , Clay keeps listening. He follows Hannah's recorded words throughout his small town...

... And what he discovers changes his life forever.



Ah, Clay. Och Hannah. Wow. Den här var jättebra. Det var inget särskilt med boken språkmässigt men innehållsmässigt - wow.  Handlingen och budskapet. Hela den här "chain-of-events. Det är en otroligt sorglig berättelse, i bland bara faller man i bitar som man sakta men säkert måste plocka ihop igen. Den får mig att ifråga sätta typ allting jag sagt till människor i hela mitt liv. Allvarligt. Finns det inte en viss person som säger: "Words are a powerfull thing Harry", eller? Annars säger jag det.

En jättebra bok som är värd att läsa. Vissa av er kanske har svårt att slita er från alla paranormal böcker där ute, men om ni någonsin gör det, läs den här. Den är lite tung(innehållsmässigt) men riktigt bra.

3 grejer

"Words are a powerfull thing Harry." - eventuella Dumbledore/jag

"Be wonderful." - okänd tjejs kommentar om boken.

Boken heter, ganska självklart,Tretton skäö varför och är skriven av Jay Asher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar