onsdag 12 februari 2014

Batman: Year One - Frank Miller

New York Times Best Seller!

A deluxe trade paperback edition of one of the most important and critically acclaimed Batman adventures ever, written by Frank Miller, author of THE DARK KNIGHT RETURNS!

In addition to telling the entire dramatic story of Batman's first year fighting crime, this collection includes reproductions of original pencils, promotional art, script pages, unseen David Mazzucchelli Batman art and more. (beskrivning lånad från goodreads, finns även på bokus, cdon och adlibris)


Inte världens bästa beskrivning från Goodreads men som det står så handlar Year One om Batmans första år som Batman tillbaka i Gotham. 

Det är en häftig bok; spännande, snyggt gjord och en bra stämning. Otroligt bra berättad. Just den här boken berättas ur både Batmans och även Gordons perspektiv. Så man följer båda deras perspektiv över det här året. Det är även lite med Catwoman. 

Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om Batman(och då menar jag hela världen och inte karaktären i sig!). Detta är visserligen det första jag läser om Batman och Gotham, men jag har ju sett filmerna så jag vet en hel del om den världen. Här lyfter de ju fram vissa delar av den här världen; framför allt korruptionen hos polisen/politiker och även levnadsförhållanden för många i och med prostitution och droger och liknande. Men jag vet inte om jag ser djupet i boken. Någon som har några tankar om det?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar