måndag 4 mars 2013

The Perks of Being a Wallflower

15-årige Charlie är en outsider redan innan han börjar gymnasiet. Och livet i ettan gör definitivt inte saken lättare! Men när han träffar Sam och Patrick upptäcker Charlie att det ibland är bättre att falla helt utanför ramarna än att bara smälta in. För vem vill väl egentligen vara ”helt normal”? (Beskrivning lånad från cdon.com)

Jag måste läsa boken.

Jag är inte säker på att jag verkligen förstod allt som hände filmen. Så just nu är jag mest fundersam över den och stirrar tomt ut i luften och försöker förstå. Boken är kanske likadan, vilket man samtidigt hoppas på, för det känns som en bra film. Bra handling och samtidigt udda och konstigt och levande. Så jag hoppas att filmen kommer att betyda mer efter att jag läst boken. Jag MÅSTE läsa boken.

Som jag kanske möjligen har nämnt i något annat inlägg så tycker jag det är roligt att Stephen Chbosky som skrivit boken även faktiskt gör filmen. Det gillar jag. Sedan gillar jag också Jericho som han även varit med och skrivit/producerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar