onsdag 14 november 2012

Breaking Dawn Part 2!

After the birth of Renesmee, the Cullens gather other vampire clans in order to protect the child from a false allegation that puts the family in front of the Volturi.

Då var det över. Sista filmen. Done. 

Jag vet inte med total säkerhet vad jag faktiskt tycker. Den har sina bra ögonblick och den har sina mindre bra. Överlag var den antagligen bättre än de tidigare filmerna. Mestadels. 

Den är lite våldsam. Men inte på det sättet att den är blodig eller liknande. Utan jag tyckte mer att våldet tog på ett mer mentalt eller känslomässigt djupare plan. Vilket kanske gör det hela så mycket värre!

Jag tycker att det var ett bra avslut på serien. Absolut. Mycket bland annat på grund av hur de har lagt upp filmen. Skådespelarna, vare sig de är bra eller dåliga, fick en ordentlig "presentation". Det tyckte jag var bra/passande. Det har väl kanske ingen missat(vem som spelar vem) men det har aldrig direkt varit särskilt uppmärksammat i filmerna. Vad jag kommer ihåg. 

Det absolut bästa/grymmaste med filmen tycker jag ändå är introt. Riktigt snyggt. De arbetade även ganska snyggt med andra visuella aspekter under filmens gång. Men introt: WOW!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar