söndag 9 september 2012

The Sisterhood of Traveling Pants

The Sisterhood of Traveling Pants 
Fyra bästa vänner hittar ett par jeans, som på något sätt passar alla fyra helt perfekt. De bestämmer sig för att skicka runt jeansen mellan varandra under den kommande sommaren som de alla ska spendera på olika platser i världen. 

The Sisterhood of  Traveling Pants #2
De fyra vännerna lever nu sina liv på olika platser i världen. Carmen arbetar back-stage och pluggar på Yale. Lena tar kurser i målning. Bridget åker till en arkeologisk utgrävning i Turkiet. Tibby arbetar fortfarande med sin dokumentär. 


Jag har faktiskt aldrig sett hela dessa filmer tidigare. Ettan äger jag till och med, och måste ha visats ett antal gånger på tv, men nej, jag har aldrig sett dem, i sin helhet. Jag visste typish vad som skulle hända i den första filmen, men inte alls den andra. 

Trevliga, roliga, innehåller verkligen en sommarkänsla, inte allt för "tunga" och sorgliga att se även fast de inte är lättsamma hela tiden. Överlag är det glatt. Helt okej filmer. Dock inte något som har verkligen påverkat mig eller berört, eller varit generellt epic. Men vänskap är väl fint. :)

Den första filmen, tycker jag, är bättre än den andra. Det är liksom originalet. Film #2 kanske är mer seriös men jag tycker att ettan fångar mer själva essensen av The Sisterhood of Traveling Pants(detta baserar jag på att jag sett de båda filmerna, har inte läst böckerna), men ettan är mer som jag ser att filmerna ska vara. If that makes any sense?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar