lördag 1 oktober 2011

Bloodlines

Sydney Belongs to a secret group whp dabble in magic and serve tho bridge the world of humans ans vampires. But when Sydeny is torn from her bed in the middle of the night, she fears she's still being punished for her complicated alliance with dhampir Rose Hathaway. What unfolds is far worse. The sister of the moroi queen Lissa Dragomir is in mortal danger, and goes into hiding. Now Sydney must act as her protector. The last thing Sydney wants is to be accused of sympathizing with vampires. And now she has to live with one...




Äntligen! Äntligen, är jag klar med Bloodlines. Det känns som att jag har läst den i två år. Egentligen tog det mig runt två veckor. Men jag har inte haft någon större lust att läsa. Bloodlines då, *host* fanfiction har tagit upp större delen av min läs tid*host*, men jag har kämpat mig igenom den och nu är jag ÄNTLIGEN klar!

Bloodlines är en spin-off på Richelle Meads Vampire Academy serie. Vi har träffat alla huvudkaraktärer innan men det är en hel del nya människor med i den här boken. Vi har dock lämnat Montana, St. Vladmirs Academy och Roses perspektiv. Bloodlines är skriven ur Alkemisten Sydneys perspektiv.

På grund av att jag var ganska otaggad att läsa boken har jag inte känslan av att det var världen mest fantastiska bok, som man brukar få efter att ha läst Richelle Mead, men det är fortfarande en bra bok. Den är spännande, det händer helt suveräna oväntade saker - som vi älskar och det finns tillfällen då man skrattar(högt!).

Ni som inte har läst Vampire Academy tidigare kan ha svårt att förstå allting som händer i boken. Ni borde egentligen börja med att läsa Vampire Academy. (Där snackar vi riktigt bra böcker!). Ni (förhoppningsvis den större skalan) som inte kan få nog av Vampire Academy, att jag ens måste rekommenderar den här för er!

Läs på!

1 kommentar:

  1. Bloodlines har potential! Den är lite som en första bok som introducerar en handling som kommer bli SÅ MYCKET MER i de kommande böckerna...

    Men än så länge har väl VA ett övertag. Ett måste att läsa båda serierna egentligen.

    SvaraRadera