onsdag 1 oktober 2014

Justice League #1 - Geoff Johns

Comics superstars Geoff Johns and Jim Lee make history! In a universe where super heroes are strange and new, Batman has discovered a dark evil that requires him to unite the World Greatest Heroes! (beskrivning lånad från goodreads)


När man som jag har oändligt mycket plugg att göra så är comic books ypperligt att läsa. Därav har jag börjat ta mig igenom min samlingsvolym av The New 52(på ca 1200 sidor)! Först ut är Justice League, som innebär att man får det första numret av Justice League och de enskilda numren för de som inte har andra tillhörigheter också(så som Aquaman, The Flash, Green Arrow). 

Helt okej, tycker jag nog ändå att Justice League är. Man får ju inte ut enormt mycket av 23 eller 32 sidor (vad det nu kan vara) därför blir det lite svårt att ge ett slutgiltigt omdömme. Men helt okej, det finns värre. 



Det som är roligt med Justice League är hur dessa karaktärer är med varandra, precis som i Avengers. Hur de fungerar tillsammans, hur de vill visa upp sina krafter och vara bättre än de andra. 

Dock är nog Justice League inget som jag kommer att fortsätta läsa så mycket av. Är nog mer intresserad av enskilda karaktärers historia! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar