torsdag 11 april 2013

Nya böcker!

För min del kommer det inte så många nya böcker för tillfället, nästa bok som jag ska beställa eller köpa så att jag får den när den släpps är antagligen, The Summer I Became a Nerd i maj, vilket är lite tråkigt(lever för övrigt på e-böcker/fanfiction för tillfället) utan nya böcker i hyllorna men aningen bättre för bankkontot.

Dock har det ändå blivit två nya böcker de senaste veckorna.



Av någon anledning hade jag fått för mig att Shadowhunter och Downworlders skulle bestå av short stories liknande texter i den här världen. Typish. Men nej. Det verkar vara mer små uppsatsliknande texter om det som händer i böckerna. Visserligen kan det också vara kul/intressant men inte vad jag förväntade mig.

Jag får se när jag tar tag i Tahereh Mafis nya bok (som vi också tackar B.Wahlström för!) men det ska faktiskt bli roligt att läsa. Kommer inte ihåg enormt mycket vad som exakt hände i första boken men ska ändå bli kul.

3 kommentarer:

  1. Jaha va tråkigt, de trodde jag också Shadowhunter och Downworlders var...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aa, men tydligen inte. Jättetråkigt.

      När jag beställde den här hade jag enormt withdrawal av att ha läst Clockwork Princess och behövde läsa mer om den världen och så får man den här boken. Lyckat. Hjälpte inte mig alls!

      Radera
  2. Sv: Ärlig talat förstår inte jag det heller varför vissa författare ger ut böcker i olika perspektiv. Jag älskar WD och hoppas att Travis version tillför något till storyn som den första inte gjorde. :)

    SvaraRadera